* Laughing girl *



♥ A very proud mother of Saiful Faqih & Syifa Fatanah who just loves to laugh and share stories ♥

these are stories of me and my little family

Enjoy your visit here :)




Followers Tersayang

nuffnang

July 20, 2013

Setahun dah berlalu

Pejam celik dah setahun dah berlalu...

Tahun lepas masa bulan puasa, aku pernah stayback dekat office, tiga orang je gadis yang ada...
Tu pun diorang teman aku siapkan kiraan gaji untuk staff...

Ngeri? jangan cerita la memang ngeri habis...dah la office dekat hujung yard...

Bulan puasa lepas lah aku last dapat gaji dari company tersebut...
"Advance" kepada semua staff... Masa tu dah tinggal beberapa hari je lagi nk raya...
Disebabkan duit company tak cukup, setiap staff dapat RM 100 - RM 500 sahaja.
bayangkan lah kalau dapat RM 100, macam mana orang nak beli persiapan untuk raya?
lagi-lagi kalau staff tu dah berkeluarga...
Kenapa kompeni layan staff macam ni?

Bulan puasa lepas memang dugaan buat semua staff...
macam-macam alasan kompeni bagi bila staff mintak gaji...

Kesian dengan semua yang dah bekerja habis-habisan untuk kompeni tapi dapat balasan macam ni...
kalau lah kompeni cakap kami tak buat kerja, kenapa projek ni masih berjalan?
kenapa simply dengar cakap-cakap orang?
kenapa tak tanya sendiri pada satff?

dugaan nya ya rabbi masa tu...

dan bila raya, kami yang dah bertahun bekerja bersama-sama pun berpisah...
bawak haluan masing-masing...

kerja sekarang, aku cuba cari environment macam dulu...
bila semua macam adik beradik... batas agama tetap terjaga...
bila nak nangis, bila marah, ada kawan nak mengadu...

Thanks En Awi, abg madir, abg jamil, hardi, am, amat, akmal, apis, dan semua...
thanks atas segala tunjuk ajar dan peluang yang diberi...

thanks hardi, am and abg jamil sebab jaga saya masa kat Sarawak dulu
thanks amat sebab selalu jadi pendengar setia bila aku nangis
thanks akmal sebab suka buat aku gelak
thanks abg dudir atas semua jasa
thanks en awi sebab amik saya masuk kerja

buat kompeni tersebut, hentikan lah menganiaya orang lain..
balance gaji yang tak bayar tu, takpe aku halalkan...insyallah ada rezeki lain untuk aku..

ye aku tau aku ada salah aku, tapi bukan semua staff bersalah...

yang pasti, pengalaman ni betul-betul jadi pengajaran buat aku...
yelah dari pengalaman la kita belajar kan?


♥ Thank you sudi melawat blog ni ye.. ♥
Luv,
ketawariang

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...